Betalingsbeleid
Ingangsdatum: 11 oktober 2025
Bedrijfsnaam: FD E-Commerce
Zaken doen als: Lampenboetiek
Handelsregistratienummer: 92575188
BTW-nummer: NL866104094B01
Adres: Keizersgracht 520 H, Amsterdam, Noord Holland 1017 EK, Netherlands
Telefoon: +31 617884263
E-mailadres: support@lampenboetiek.nl
Openingstijden:(maandag t/m vrijdag), 08:00 - 19:00 uur, (GMT+01:00) Midden-Europese standaardtijd (Amsterdam)
1. Inleiding
Dit betalingsbeleid beschrijft hoe betalingen voor aankopen op onze website worden verwerkt. Het behandelt geaccepteerde betaalmethoden, beveiliging, terugbetalingen, annuleringen, geschillen en naleving van de wet. Door een bestelling te plaatsen, gaat u ermee akkoord deze regels te volgen.
2. Geaccepteerde betaalmethoden
Voor uw gemak accepteren wij meerdere veilige betalingsopties:
Creditcards/betaalkaarten:
-
Visa
-
MasterCar
- Maestro
- American Express
Online betaaldiensten:
-
iDEAL (Nederland)
-
Google Pay
- Shop Pay
- Klarna
Alle betalingen worden verwerkt viaPCI-DSS-compatibele gateways, zodat uw financiële gegevens veilig en gecodeerd blijven.
3. Valuta
Alle transacties worden uitgevoerd in Euro (€).
Als uw bank een andere valuta gebruikt, kunnen er wisselkoersen van toepassing zijn en zijn eventuele conversiekosten voor rekening van de klant.
4. Betalingstiming
De betaling dient te worden voltooid op het moment dat u de bestelling plaatst.
Bestellingen worden pas verwerkt en verzonden nadat de betaling succesvol is goedgekeurd.
5. Betalingsbeveiliging
Wij nemen veiligheid serieus en hanteren de volgende richtlijnen:
-
SSL-encryptie voor alle betaalpagina's
-
Fraudebewaking en -verificatie
-
Veilige betalingsgateways
- Er worden geen volledige creditcardgegevens op onze servers opgeslagen
6. Betalingsverificatie
Voor extra veiligheid kunnen wij:
-
Vraag een identiteitsbewijs of factuuradres aan
- Vertraag of annuleer bestellingen die verdacht lijken
Hiermee beschermen we zowel onze klanten als ons bedrijf tegen fraude.
7. Mislukte of geweigerde betalingen
Als uw betaling mislukt:
-
U wordt onmiddellijk op de hoogte gebracht
-
Controleer uw betalingsgegevens en probeer het opnieuw
- Bestellingen met onopgeloste betalingsproblemen worden niet verwerkt
Wij behouden ons het recht voor om bestellingen te annuleren indien de betaling niet kan worden voltooid.
8. Terugbetalingen
Terugbetalingen worden gedaan in overeenstemming met onzeRetour- en restitutiebeleid:
- Terugbetalingen worden gedaan via dezelfde betaalmethode die is gebruikt voor de aankoop
- De verwerking kan duren7werkdagen (maandag t/m vrijdag)afhankelijk van de bank of betalingsaanbieder
Terugbetalingen dekken:
-
Defecte of gebrekkige producten
-
Verkeerd verzonden artikelen
- Retourneren binnen 14werkdagen (maandag t/m vrijdag)volgens de EU-richtlijn consumentenrechten
9. Belastingen
Alle prijzen worden op de website weergegeveninclusief BTW zoals vereist volgens de Nederlandse wetgeving.
Er worden geen verborgen kosten in rekening gebracht bij het afrekenen.
10. Wijzigingen en annuleringen van bestellingen
-
Bestellingen kunnen worden gewijzigd of cgeannuleerd voordat de betaling is verwerkt
-
Als u uw bestelling wilt wijzigen, neem dan contact op met onze ondersteuning.onmiddellijk team
- Zodra de betaling is verwerkt of de bestelling is verzonden, volgen annuleringen onzeRetour- en restitutiebeleid
11. Betwiste betalingen
In het zeldzame geval van een betalingsgeschil:
- Neem direct contact met ons op viasupport@lampenboetiek.nl of +31 617884263
-
Wij zullen het onderzoeken en er snel op reageren
- Geschillen worden opgelost in overeenstemming met de Nederlandse wetgeving inzake consumentenbescherming.
12. Betalingsvertragingen
Meestal worden betalingen direct verwerkt, maar bij sommige banken kan het langer duren om transacties te verwerken.
-
Bestellingen worden pas verzonden na bevestiging van de betaling
- Klanten zijn verantwoordelijk voor het ervoor zorgen dat er voldoende geld beschikbaar is
13. Gedeeltelijke betalingen / termijnen
Betalingen viaKlarnakan termijnbetalingen toestaan.
-
De termijnbetalingsvoorwaarden worden beheerst door het beleid van Klarna
- Klanten moeten zich houden aan de betalingsregeling van Klarna om boetes te voorkomen
14. Terugbetalingen voor mislukte of geannuleerde bestellingen
Indien een bestelling door de klant of door ons wordt geannuleerd vóór verzending:
-
Volledige betaling wordt terugbetaald
-
Terugbetalingen worden gedaan via de oorspronkelijke betaalmethode
Voor mislukte transacties vanwege technische of bankfouten:
-
Klanten worden op de hoogte gebracht
- Betalingspogingen moeten mogelijk worden herhaald
15. Cadeaubonnen / Vouchers
Indien er gebruik wordt gemaakt van cadeaubonnen of actiecodes:
-
Betalingsvoorwaarden zijn van toepassing op het resterende saldo na korting
- Verlopen of ongeldige codes kunnen niet worden terugbetaald
16. Beveiliging en naleving
Wij voldoen aan:
-
PCI-DSSvoor veilige kaartverwerking
-
Nederlandse consumentenbeschermingswetten
-
EU AVG en ePrivacy-regelgeving
- Vereisten voor Google Merchant Centervoor betalingstransparantie
17. Klantenservice
Voor vragen of problemen met betalingen:
Bedrijfsnaam: FD E-Commerce
Zaken doen als: Lampenboetiek
Handelsregistratienummer: 92575188
BTW-nummer: NL866104094B01
Adres: Keizersgracht 520 H, Amsterdam, Noord Holland 1017 EK, Netherlands
Telefoon: +31 617884263
E-mailadres: support@lampenboetiek.nl
Openingstijden:(maandag t/m vrijdag), 08:00 - 19:00 uur, (GMT+01:00) Midden-Europese standaardtijd (Amsterdam)
18. Beleidsupdates
Wij kunnen dit beleid bijwerken om het volgende weer te geven:
-
Nieuwe betaalmethoden
-
Wijzigingen in wettelijke of reglementaire vereisten
- Updates van beveiligingsprocedures